Förskolan Pärlan

Rinkeby Internationella Församling har sedan 1990 drivit en förskola som har vuxit genom åren och har för närvarande plats för 40-tal barn. Förskolan har en kristen profil med inriktning på svenska. Vi lagar våran egen mat med ekologiska produkter detta gör att vi kan enkelt anpassa oss till barn med speciella behov.

Välkommen på besök!
Förskolan Pärlan
Gamlebyplan 15-17
163 74 Spånga
Tel: 08-761 52 20
Fax: 08-760 47 74
www.forskolanparlan.com

Förskolechef Håkan Lindé
parlan@rinkebykyrkan.se

Öppettider

Förskolan Pärlan följer Stockholms Stads riktlinjer om öppettider med ramtiden 06.30 – 18.30 om föräldrarna har behov av det.

För närvarande har vi öppet 06.30 – 18.00. Överenskommelse om barnens närvarotider fattas för en termin i taget. Om föräldrarnas behov långsiktigt förändras kan öppettiderna på kort varsel ändras i linje med ramtiderna.

Köregler

Förskolan Pärlan är med i Stockholms Stads kö så vi följer Stockholms köregler.

Ansökan

Vi är med i Stockholms Stads kö. Man ansöker om plats till Förskolan Pärlan  på samma sätt som man ansöker till vanlig kommunal förskola, genom ”Min Barnomsorg” på Stockholms Stads hemsida. Man kan också får hjälp att ansöka på Medborgarkontoret.

Klagomål

1. Vid mindre problem som har med avdelningen att göra: Prata med avdelningspersonalen eller avdelningsansvarig förskollärare.
2. Kontakta förskolechefen: Håkan Lindé
parlan@rinkebykyrkan.se
08-761 52 20
3. Kontakta förskolans styrelse:
Basem Besada, Ordförande
Markus Sand, Pastor
info@rinkebykyrkan.se
08-760 47 74

4. Det går även att lämna in klagomål till Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen. Det görs enklast via anmalan@stockholm.se.